Біологія
Атестаційна робота з біології укладається вчителем із завдань, що відповідають змісту і державним вимогам до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів з таких розділів програми з біології
для 7 – 9 класів: «Людина», «Біологічні основи поведінки людини» – 70 % завдань;
«Рослини», «Гриби та лишайники», «Бактерії», «Тварини», «Організми і середовища
існування» – 30 % завдань.
Елементи змісту атестаційної роботи:
роль біології в практичній діяльності людини; методи вивчення живих об’єктів
(спостереження, опис, вимірювання, експеримент); ознаки організмів; особливості
рослин, грибів, бактерій, тварин, їх значення у природі та використання у
практичній діяльності людини; взаємодія різних видів в природі, правила
поведінки в природі; будова рослинних і тваринних клітин; особливості організму
людини, його будови та процесів життєдіяльності (тканини, органи і системи
органів, процеси життєдіяльності, внутрішнє середовище, імунітет,
нейрогуморальна регуляція процесів життєдіяльності, профілактика захворювань,
правила здорового способу життя, надання першої допомоги).
До атестаційної роботи
включаються завдання різних рівнів складності:
завдання на відтворення знань, які передбачають уміння розпізнавати типові біологічні об’єкти, процеси, явища; давати визначення основних біологічних понять; користуватися біологічними термінами і поняттями тощо;
завдання на відтворення знань, які передбачають уміння розпізнавати типові біологічні об’єкти, процеси, явища; давати визначення основних біологічних понять; користуватися біологічними термінами і поняттями тощо;
завдання на застосування знань, які передбачають використання уміння
описувати, характеризувати, порівнювати біологічні об’єкти, явища, процеси;
описувати і пояснювати результати експерименту, дані таблиць, графіків;
встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки;
використовувати знання у практичній діяльності.
Атестаційна робота має
включати 75 % завдань на відтворення і 25 % завдань на застосування знань.
До
атестаційної роботи включаються завдання різних типів: тестові завдання
закритої форми (з однією правильною відповіддю, з кількома правильними
відповідями, на встановлення відповідності); обов’язково включаються завдання
відкритої форми (з короткою та розгорнутою відповіддю); пропонуємо, насамперед
у класах з поглибленим вивченням біології, включати завдання, які передбачають
здійснення аналізу діаграм, графіків, таблиць та завдання, в яких учням
пропонується прочитати текст і використовуючи його зміст виконати завдання.
Приклад завдання з однією правильною
відповіддю:
• Діяльність дощових червив
в екосистемах призводить до
А пошкодження коренів рослин
Б
пригнічення розвитку ґрунтових організмів
В
підвищенню родючості ґрунту
Г зменшенню
кількості кисню в ґрунті
Приклади завдань з кількома
правильними відповідями:
• Укажіть ознаки, які
характеризують підшлункову залозу.
1) виробляє гормон інсулін
2) виробляє підшлунковий сік
3) виробляє гормон тироксин
4) виробляє шлунковий сік
5) залоза змішаної секреції
6) травна залоза
• Впишіть у текст
пропущенні терміни із переліку, що зазначений нижче. Запишіть у текст цифри
обраних відповідей.
Кров переносить від травної системи до
клітини тіла ______. Від легень до тканин і органів кров транспортує ______.
Кров переносить також ______ - речовини, які виділяються залозами внутрішньої
секреції і забезпечують регуляцію діяльності організму.
Перелік термінів:
1) кисень
2) імунна
3) ферменти
4) поживні речовини
5) гормони
6) вуглекислий газ
Приклад завдання з короткою
відповіддю:
• Запишіть три складові
частини аналізатора.
Приклади завдань з розгорнутою
відповіддю:
•
При підвищенні температури середовища організм людини
збільшує тепловіддачу. В який спосіб це здійснюється?
•
Поясніть чому шкідливо носити тісне взуття, а в
підлітковому віці – і взуття на високих підборах.
Час, який відводиться на
виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній
роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель. Для укладання
атестаційних робіт учитель може використовувати збірники завдань для проведення
державної підсумкової атестації з біології, або інші збірники завдань з
біології, що мають відповідний гриф, з урахуванням вимог, що зазначені вище.
Немає коментарів:
Дописати коментар