Портфоліо
Вчителя біології та основ здоров’я
Мельник А.В.
v Мельник
Аліна Вікторівна
v Вчитель біології та основ здоров’я
v Закінчила Міжнародний Рівненський економіко –
гуманітарний університет імені академіка С. Дем’янчука
v За дипломом вчитель географії, біології та
організатор краєзнавчих і туристичних робіт
v Кваліфікаційна категорія – спеціаліст
v Загальний педагогічний стаж - 4 роки
v В Кальнянській ЗОШ І-ІІ ст. -4 роки
v Тижневе навантаження в Кальнянській ЗОШ
– 11 годин
Проблема над якою працює школа:
v Забезпечення
формування особистості на основі розвитку його творчих можливостей і
сомовдосконалення;
v Єдність
школи, сім’ї і громадськості у справі виховання підростаючого покоління;
v Створення
психологічно – педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень та
формування особистості учня на основі розвитку його творчих можливостей та
самовдосконалення.
v Формування
школи розвитку сільського учня.
v Здоровий спосіб життя – наш вибір.
Проблема над якою працює вчитель:
« Використання
універсальних
дидактичних ігор на
уроках біології »
Універсальні дидактичні ігри на уроках біології
Використання пізнавальних
дидактичних ігор на уроках біології.
Дітей потрібно
вчити мислити. А це можливо лише у разі застосування вчителем активних форм і
методів організації пізнавальної діяльності учнів, бо саме вони сприяють
інтелектуальному розвитку, критичності й гнучкості розуму, самостійності
мислення. Готуючись до уроку, педагог обов’язково придумує, як організовувати
навчальну діяльність школярів. У ході використання активних форм навчання
вчитель має створити атмосферу відвертості, доброзичливості, у якій кожний
учень може виявити самостійність, не побоюючись поставити будь-яке питання. А
довірливе спілкування забезпечує спокійна, ненапружена атмосфера уроку. На
кожному уроці необхідно зацікавлювати дітей і залучати їх до активної роботи.
Потрібно, щоб дитина не просто піднімала руку, переписувала чи бездумно гортала
підручник, а вчилася творчо мислити. Адже пізнавальна активність не природжена
і не постійна , її розвивають. Важливу роль в цьому відіграє вчитель, який під
час інтерактивних занять навчає школярів бути демократичними, спілкуватися з
людьми, критично мислити, продумано
вирішувати. У цьому певною мірою допомагають пізнавальні ігри. Гру з метою
активізації навчального процесу використовують як на уроці, так і в позаурочний
час.
Навчальна гра
передбачає ігрове моделювання подій та явищ,що вивчають,має чітко поставлену
мету й відповідний результат.
Вона полегшує
засвоєння матеріалу, дає можливість повторити вивчене, чітко організувати
підготовку, проведення й підбиття підсумків, поставити пізнавальні й проблемні
питання у процесі гри, залучити всіх учнів класу.
Елементи гри
застосовують на початку майже кожного уроку ( актуалізація знань), у середині (
осмислення матеріалу), або в кінці ( закріплення).
Під час гри
навчальна мета постає перед учнями у формі ігрового завдання: розгадати
кросворд, показати, що ти найрозумніший, знайти помилки в тексті тощо.
Використання на
уроці елементів гри сприяє підвищенню пізнавального інтересу, розвитку пам’яті,
мислення, уваги, фантазії, уяви, творчих здібностей, використанню знань, умінь
і навичок на практиці, розвитку самостійності, активізації пасивних учнів, що
сприяє покращенню результатів.
На практиці
використання ігор комбінують із традиційними формами організації навчання.
Зазвичай складний для розуміння матеріал
викладають традиційними методами, а менш складний, який учні можуть опанувати
самостійно, вивчають у формі гри. Як правило, закріплення, узагальнення та
перевірку знань часто проводять за ігровими технологіями. Саме на таких уроках
учні не автоматично сприймають навчальний матеріал, а напружено працюють,
виявляючи активну участь у процесі. І саме цього можна досягти тільки з допомогою інтерактивного
навчання., зокрема пізнавальної гри на уроці.
Класифікація
дидактичних ігор.
Ідеалом
сучасного навчання є особистість не з енциклопедично розвиненою пам’яттю, а з
гнучким розумом, зі швидкою реакції на все нове, із повноцінними, розвинутими
потребами пізнання та самостійної дії, із набутими орієнтувальними навичками й
творчими здібностями.
Серед переваг рольових
ігор слід визначити можливість :
·
Одержувати додаткову інформацію;
·
З’ясувати невисвітлені у навчальному курсі
питання;
·
Продемонструвати знання.
Гра вчить
проводити дискусії, дає можливість формувати комунікативні компетенції,
розвиває творчі здібності під час виконання конкретних завдань.
Універсальні
інтелектуальні ігри.
«Ланцюжок»
Ця гра нагадує
відома всім із дитинства гру в міста,
коли кожний наступний гравець має підбирати назву міста, що починається на
останню літеру названого попереднім гравцем міста. Цю гру можна використовувати
на будь-якому етапі уроку : актуалізація опорних знань, закріплення знань, етап
мотивації, розумова хвилинка.
«Так чи ні?»
Учитель загадує
певний об’єкт. Гравці намагаються знайти відповідь, ставлячи ведучому на які
можна відповісти тільки «так» чи «ні». Ця
гра навчає складати розрізнені факти в єдину систему, уважно слухати й
чути своїх товаришів. Після проведення гри обов’язково слід проаналізувати самі
запитання, адже мета цієї гри – не просто відгадати об’єкт безладним переліком
запитань, а навчити дітей виробляти стратегію пошуку раціональним шляхом.
«КВК»
Конкурс
влаштовують або серед учнів одного класу, або серед кількох команд. Склад
команди формується зарання, щоби придумати назву команди, намалювати емблему,
підготувати привітання, а також необхідне обладнання для проведення гри.
Традиційні конкурси КВК:
1)
Привітання команд ( «Візитка» );
2)
Розминка ( відповіді гравців кожної команди на
запитання суперників );
3)
Конкурс
– перевірка знань, умінь і навичок, швидкості реакції, дотепності тощо. (
Відгадати поняття,загадку, скласти твір, вірш, намалювати малюнок);
4)
Конкурс
капітанів;
5)
Домашнє завдання ( зазвичай інсценізація, за
якої діти демонструють свої творчі здібності);
6)
Конкурс
уболівальників.
Журі оцінює
кожний конкурс окремо, наприкінці підбивають підсумки.
«Ерудит»
У грі беруть
участь 6 учасників. Запитання завдання (
6-12 питань з певної теми), які їм
дають, оцінюють за 5-ти бальною системою. Після кожного туру вибуває найслабший
гравець. Переможцю присвоюється звання «ерудит».
«Добери пару»
На дошці
записуються слова у дві колонки, наприклад: в одній – поняття, в іншій – його
складові частини. Учні мають з’єднати стрілками відповідні пари.
«Знайди зайвого»
На дошці
записуються назви споріднених об’єктів, серед яких є «чужі». Завдання – їх
знайти.
«Ромашка»
На серцевині
паперової ромашки вказується завдання. Наприклад: дати визначення поняттю. На їх пелюстках
записуються терміни. Учні по черзі відривають
пелюстки і дають визначення поняттю.
«Мікрофон»
Це різновид
загальногрупового обговорення. Ця технологія надає право кожному учневі
висловитися по черзі. Організація роботи:
·
Поставити запитання класу;
·
Запропонувати учням предмет, що виконував би
роль мікрофона.
Учні
передаватимуть його один одному, по черзі беручи слово. Необхідно надавати
слово тому, хто тримає в руках мікрофон.
«Мозкова атака»
Цю технологію
використовують для розв’язання конкретної проблеми. Вона спонукає учнів
розвивати уяву і творчість, вільно висловлювати свої думки. Організація роботи:
·
Презентація проблеми;
·
Пропозиція висловити особисті думки, ідеї, навести фрази чи слова,
пов’язані з цією проблемою;
·
Записати всі пропозиції на дошці без зауважень
і коментарів;
·
Обговорити й оцінити запропоновані ідеї.
Немає коментарів:
Дописати коментар