Природознавство
При оцінюванні
навчальних досягнень з природознавства враховується:
• засвоєння
на рівні вимог навчальної програми знань про об'єкти, і процеси, що
відбуваються у природі, сформованість понять про системи живої і неживої
природи;
• правильність,
науковість, логічність і доказовість викладу матеріалу, повнота розкриття
понять і закономірностей, точність вживання природознавчої термінології;
• ступінь
самостійності відповіді;
• сформованість
загальноосвітніх, специфічних, інтелектуальних умінь та навичок спостереження,
опису, експерименту, роботи з додатковими та інформаційнокомунікаційними
джерелами, роботи в малій групі співробітництва.
|
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень
учня (учениці)
|
|
Початковий
|
1
|
Учень
(учениця) за допомогою вчителя розпізнає і називає окремі тіла і явища
природи
|
|
2
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя називає окремі факти, програмового
матеріалу; користуючись підручником
знаходить визначення наукових понять
|
|
|
3
|
Учень
(учениця) за допомогою вчителя (підручника) називає окремі факти, уявлення,
наводить приклади окремих тіл і явищ природи, фрагментарно описує їх; робота
в малій групі співробітництва потребує активізації та контролю
|
|
|
Середній
|
4
|
Учень
(учениця) за допомогою вчителя дає визначення окремих понять, фрагментарно
характеризує тіла і явища природи; за допомогою вчителя знаходить необхідну
інформацію у підручнику (зошиті) для виконання елементарного завдання; за
допомогою інших виконує завдання у малій групі співробітництва
|
|
5
|
Учень
(учениця) відтворює основний навчальний матеріал, допускаючи неточності у
визначенні та формулюванні правил і означень; описує тіла та явища природи за
типовим планом, допускаючи неточності; проводить спостереження, за допомогою
вчителя виконує досліди та описує їх результати
|
|
|
6
|
Учень (учениця) відтворює
основні положення навчального матеріалу, характеризує тіла і явища
природи з незначними неточностями; досліди проводить з допомогою вчителя, не пояснюючи їх
результатів; за вказівкою виконує
завдання у малій групі співробітництва
|
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно відтворює більшу частину навчального
матеріалу з незначними порушеннями послідовності; розкриває властивості тіл і
явищ природи, допускаючи неточності; пояснює відповідь прикладами з
підручника; за зразком виконує завдання;
проводить та описує природничонаукові спостереження; самостійно
проводить досліди, описує їх результати
|
|
8
|
Учень
(учениця) самостійно послідовно відтворює навчальний матеріал з окремими
неточностями; з допомогою вчителя формулює висновки, аналізує, встановлює
найсуттєвіші зв'язки і залежність між тілами живої і неживої природи,
явищами, фактами, процесами; застосовує отримані знання у стандартних
ситуаціях; проводить досліди, пояснює їх суть; виконує завдання у малій групі
співробітництва
|
|
|
9
|
Учень (учениця) вільно відтворює навчальний матеріал, для пояснення
використовує загальновідомі докази; застосовує знання у стандартних
ситуаціях, при виконанні практичних робіт і завдань, проведенні
досліджень; аналізує та систематизує
інформацію; проводить досліди в школі та вдома, пояснює та оформляє їх
результати; знаходить необхідну інформацію в довідкових виданнях
|
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця) усвідомлено відтворює навчальний матеріал;
аргументовано пояснює свої відповіді на прикладах з підручника та власного
досвіду; аналізує і розкриває суть явищ природи; узагальнює та систематизує інформацію на основі вивчених
закономірностей і понять, робить висновки; вміє працювати зі схемами,
малюнками, картографічним матеріалом, атласамивизначниками; здійснює природничонаукові спостереження,
проводить дослідження, обґрунтовано пояснює їх результати та застосовує у
практичній діяльності; усвідомлено використовує вивчену природничонаукову
лексику в самостійних усних повідомленнях
|
|
11
|
Учень
(учениця) має глибокі знання про різноманіття тіл і явищ природи; встановлює
зв'язки з раніше вивченим; розкриває взаємозв'язки між живою і неживою
природою на основі загальних закономірностей; аргументовано використовує
отримані знання у різних ситуаціях; проводить досліди, зіставляє їх результати; усвідомлює значення та висловлює власне
ставлення до охорони навколишнього середовища; уміє знаходити, аналізувати й
застосовувати додаткову природознавчу інформацію; організовує роботу у малій групі співробітництва
|
|
|
Високий
|
12
|
Учень (учениця)
має системні, міцні знання про закономірності природи та місце людини у ній,
усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; уміє
самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати природознавчий матеріал;
самостійно проводить природничонаукові спостереження, досліди, вимірювання,
оформляє результати; вміє користуватися лабораторним обладнанням,
вимірювальними і збільшувальними приладами; застосовує знання про природу в
повсякденному житті, оцінює рівень безпеки навколишнього середовища як сфери
життєдіяльності; бере участь у дискусіях, вирішенні проблемних питань;
знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання
навчального завдання; уміє приймати рішення, аргументувати власне ставлення
до різних поглядів на об’єкт вивчення
|
Немає коментарів:
Дописати коментар