Якими є обдаровані діти?
• Мають вищі порівняно з більшістю учнів інтелектуальні здібності, потяг до
навчання, творчі можливості.
• Мають активну пізнавальну потребу, що домінує.
• Відчувають радість від здобуття знань, розумової праці.
• Мають активну пізнавальну потребу, що домінує.
• Відчувають радість від здобуття знань, розумової праці.
Категорії обдарованих дітей.
1. Діти з незвичайно високим загальним рівнем розумового розвитку (такі
діти найчастіше зустрічаються в дошкільному й молодшому шкільному віці).
2. Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості — у певній галузі
науки (підлітковий вік).
3. Учні, які не досягають через якісь причини успіхів у навчанні, але мають
яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного складу, неабиякі
розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному віці).
У навчальній діяльності робота з обдарованими учнями ґрунтується на
диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього
простору предмета.
Мета роботи з обдарованими
дітьми - виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.
Завдання роботи з
обдарованими дітьми:
• Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.
• Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми.
• Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
• Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».
• Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.
• Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми.
• Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
• Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».
Принципи, за якими будується робота з обдарованими дітьми.
• Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
• Орієнтація на потреби дитини.
• Максимальне розширення кола інтересів.
• Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
• Ускладнення змісту навчальної діяльності.
• Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
• Орієнтація на потреби дитини.
• Максимальне розширення кола інтересів.
• Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
• Ускладнення змісту навчальної діяльності.
Яким повинен бути викладач у
роботі з обдарованими дітьми?
• Талановитим, здатним до експериментальної й творчої діяльності.
• Професійно грамотним.
• Інтелігентним, моральним і ерудованим.
• Володіти сучасними педагогічними технологіями.
• Мати позитивну «Я-концепцію», бути цілеспрямованим, наполегливим,
• Талановитим, здатним до експериментальної й творчої діяльності.
• Професійно грамотним.
• Інтелігентним, моральним і ерудованим.
• Володіти сучасними педагогічними технологіями.
• Мати позитивну «Я-концепцію», бути цілеспрямованим, наполегливим,
емоційно стабільним.
• Умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.
• Умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.
Що повинен уміти викладач у
роботі з обдарованими учнями?
• Збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати й розширювати зміст навчання.
• Працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і
консультувати учнів.
• Стимулювати пізнавальні здібності учнів.
• Приймати зважені психолого-педагогічні рішення.
• Аналізувати навчально-виховну діяльність — свою та групи.
• Добирати й готувати матеріал для колективних творчих справ.
Завдання педагогів полягає у тому, щоб створити умови, з яких будь-яка
дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити
самостійно, нестандартно.
Цей шлях називається самовдосконаленням дитини в умовах освітнього
процесу».
Обдарованість —
це система, що розвивається протягом життя, визначає можливість досягнення
людиною вищих (незвичайних, неабияких) результатів в одному або декількох видах
діяльності порівняно з іншими людьми.
Обдарована дитина — це дитина, яка має яскраві й очевидні, іноді видатні досягнення (або внутрішні передумови таких досягнень) у тому або іншому виді діяльності.
Обдарована дитина — це дитина, яка має яскраві й очевидні, іноді видатні досягнення (або внутрішні передумови таких досягнень) у тому або іншому виді діяльності.
Напрямки роботи викладачів з обдарованими учнями?
1. На уроках — індивідуальна диференційована робота.
2. Гурткова робота із предмета.
3. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
4. Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
5. Участь в олімпіадах різного рівня.
7. Участь у творчих конкурсах різного рівня.
8. Виховні заходи — особлива форма роботи з обдарованими дітьми, скільки в них діти мають можливість не тільки
реалізувати акторські здібності, безпосередньо беручи участь у виставах, але й
виявити творчі навички, розробляючи сценарії постановок, розвинути схильність
до художнього читання й літературної творчості, виявити ерудицію й дослідницькі
навички у вікторинах і наукових диспутах. Така робота сприяє підвищенню
мотивації обдарованих дітей до співробітництва з педагогами й копіткій роботі
із самовдосконалення.
Немає коментарів:
Дописати коментар