21 квітня 2016

Форми роботи

Форми роботи

«Мозковий штурм»
  Постановка запитання, напрацювання ідей для
  вирішування проблеми. Важливо приймати всі пропоновані відповіді. Всі  відповіді доцільно відображати на дошці (у вигляді схем, таблиць тощо). Після цього — аналіз напрацьованого матеріалу та узагальнення результатів.
«Словникова робота»
  Усі нові терміни та їхнє визначення учні самостійно (за підручником) або за допомогою вчителя записують у словник. Словник можна вести в окремому зошиті або в кінці робочого зошита. Словник стане в пригоді під час самостійної підготовки до контрольних робіт, екзаменів та ЗНО.
«Реклама»
  Цю форму роботи найкраще використовувати в парах чи групах, але можна застосовувати й індивідуально. За мінімум часу учням потрібно представити максимум інформації щодо запропонованого об'єкта у довільній формі. Особливо заохочується нестандартне подання матеріалу.
«Ажурна пилка»
  Цей вид діяльності дає змогу працювати разом, щоб засвоїти значну кількість інформації за незначну кількість часу, а також допомагає учням учитися навчаючись.  Організація роботи: учні розподіляються на групи. Спочатку всі працюють у «домашній»  групі, а потім (за сигналом учителя) представники груп переходять в іншу групу, і там вони виступають в ролі спікерів за питань, над якими працювали  в  «домашній» групі, й отримують інформацію від представників інших груп. У такий спосіб спікери побувають у всіх групах.  На останньому етапі спікери повертаються в «домашню» групу, ш,об поділитись інформацією, яку вони отримали.
«Мікрофон»
Учням ставиться запитання, у відповідь на яке вони можуть  висловити свою думку тоді, коли отримають «мікрофон» (це може бути імітований мікрофон, м'яч або м'яка іграшка, яку передають від одного учня до іншого). Цей метод дає можливість висловитися всім учням швидко по черзі. Коли хтось висловлює свою думку, решта не мають права його переривати.
«Ти — мені, я — тобі»
Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його перед будь-яким зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.
«Добери пару»
Один учень називає термін або поняття, другий пояснює його значення, третій добирає до нього пару, а четвертий знову пояснює його значення і так далі.
«Снігова куля»
Учитель називає прізвище учня і пропонує йому назвати термін, що був вивчений на попередніх уроках, та дати його визначення. Після  цього учень називає прізвище,однокласника, який повторює цей термін та визначення та називає ще один термін і так далі.
«Асоціативний кущ»
  Учитель пропонує  учням пригадати всі поняття,  що пов'язані з певним терміном. Учні називають  І як уже відомі їм поняття, так і будь-які асоціації,  які викликає в них визначений учителем термін.  Можливі варіанти відповідей доцільно записати  на дошці навколо головного терміна.
«Акваріум»
  Учитель поділяє клас на групи і пропонує  їм окремі завдання. Одна з груп сідає в центр  класу (утворює своє  маленьке коло).  Група має прочитати  вголос  завдання, обговорити  його в групі (робота з підручником, дискусія), підготувати спільну відповідь (час обговорення — 3-5 хв). Решта учнів слухають, не втручаючись у процес обговорення. Після цього всі учні групи займають свої місця, а інші учні класу розпочинають обговорення і доповнення підготованої відповіді. (Чи згодні ви з думками групи?Чи була ця думка достатньо аргументованою? Який з аргументів ви вважаєте найбільш  переконливим?) Кожна з груп має побувати в «акваріумі». Цей метод дає можливість учням  подивитись на своїх однокласників під час роботи, формувати навички опонування та рецензування відповідей. Для цього методу в середині класу
слід поставити парту, навколо якої розташувати стільці («акваріум»). Навколо центральної парти по колу розставити інші парти зі стільцями.  
«Пошта»
    Для роботи використовують «поштові скриньки»  (конверти) з відповідними написами  (назва теми, терміна або запитання). Конверт може бути умовним (наприклад, можна написати їхні назви на дошці).
    Учасники (окремі учні,  пари або групи) отримують однакову кількість «листів» (карток). Потім ці картки (з визначеннями або запитаннями) учні мають покласти до відповідної кишені (або за допомогою магніту закріпити на дошці під відповідним, написом) за встановлений час і не помилитися адресою.
«Я вчений»
     Метод полягає в тому, що учням пропонується спробувати самостійно сформулювати основні поняття, після того як заслухано декілька варіантів, учні знаходять термін у підручнику, порівнюють із тими визначеннями, які давали самостійно, і записують до словника.
«Ланцюжок»
  Учні по черзі (ланцюжком) дають характеристику нових термінів, що були вивчені на уроці. Терміни можна записати на дошці або відобразити на екрані.
«Велике коло»
   Колективна форма роботи, що проходить у три   етапи:       
   1. Клас сідає у велике коло, учитель формулює  проблему.
   2. Протягом певного часу (визначеного вчителем) кожний учень обмірковує проблему та шукає її вирішення.
   3. По колу  кожен учень оголошує свою пропозицію щодо розв'язання проблеми (всі інші учні   вислуховують мовчки,  не  критикуючи). Після  того як заслухали всі пропозиції, голосують за кожну запропоновану пропозицію. Ті з них, за які проголосувала більшість, включаються в загальне рішення, яке фіксується на дошці. У такий спосіб  напрацьовується важливий матеріал із поданої проблеми.

«Коло ідей»
    Клас поділяється на невеликі групи.
    Ідей метод покликаний дати учням можливість   висловлювати свою думку, брати участь у дискусії. Його доцільно використовувати тоді, коли всі групи мають виконати одне  й те саме завдання. Необхідно вислухати по колу кожного учня з однією підготовленою позицією в кожній групі. Всі
 ідеї треба збирати по черзі, доки вони не  вичерпаються. Повторювати ідеї забороняється. Такий метод дає  змогу кожній групі обмінятись думками та ідеями.
«Біологічний бій»
  Учні «атакують» один одного термінами, що були вивчені на попередніх уроках.
«Вірю — не вірю»
     Учитель пропонує  учням ряд тверджень, які можуть бути як правильними, так і неправильними. Учням необхідно правильно обрати твердження і позначити їх позначками « + » або «-».



Немає коментарів:

Дописати коментар