19 квітня 2016

Тиждень здорового способу життя у Кальнянському НВК

План проведення тижня здорового способу  життя   у    
                                       Кальнянському НВК
     Дата            проведення
               Захід
Відповідальні за проведення
18. 04.
Загальношкільна лінійка, присвячена відкриттю тижня здорового способу життя.

Оформлення куточка безпеки життєдіяльності.
Максімова А.М. , Мельник А.В.


Мельник А.В.
Протягом тижня
Випуск валеологічних листівок «Молодь проти СНІДу», «Шкідливі звички», «Обережно вогонь»

Проведення бесід на теми «Пожежна безпека», «Правила поведінки вдома», «Правила поведінки влісі», «Правила поведінки на водоймах», «Безпека на дорозі», «Як вберегти себе від ВІЛ» та ін.
Мельник А.В.



Класні керівники та класоводи
19.04.
Екскурсія на місцевий ФАП «Абетка здоров’я» ( 5-7 кл.)

Виставка-конкурс дитячих малюнків «Ми за здоровий спосіб життя» (1-9 кл.)
Мельник А.В.


Федчик В.С.
20. 04.
Тренінгове заняття «» (7-9 кл.)

Перегляд відеофільму»» (7-9 кл.)
Мельник А.В.

Мельник А.В.
21.04.
Проведення анкетування «Спосіб життя сучасної людини» (7-9 кл.)
Мельник А.В.
22.04.
Спортивні змагання «Веселі старти»

Підведення підсумків тижня основ здоров’я в школі.
Смаглюк О.П.


Максімова А.М., Мельник А.В., Федчик В.С.



Тренінгове заняття у 8 класі
«Я  ОБИРАЮ ЗДОРОВ’Я»
Мета: дати інформацію дітям про чинники, що сприяють здоров’ю, про здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на збереження здоров’я, та способи протистояння шкідливим звичкам.
Вислови видатних людей про здоровий спосіб:
«Алкоголізм – добровільне безумство».(Аристотель)
«Алкоголізм плюндрує красу, скорочує молодість». (Горацій)
«Я люблю молодь, тому ненавиджу алкоголь».(Песталоцці)
«Куди входить вино, звідти виходить здоров’я». ( Народна мудрість)
«Висока у хмелю голова, та ноги ріденькі». ( Народна мудрість)
«Горя вином не заллєш, а радість проп’єш». (Народна мудрість)

Доброго дня усім, хто завітав на нашу виховну годину. А ще кажу вам здрастуйте, тобто залишайтеся здоровими. Бо немає нічого дорожчого в житті за здоров’я. Народна мудрість стверджує:
Здоровим будеш – все здобудеш.
Здоров’я дорожче за золото.
Сьогоднішня наша зустріч пройде дещо незвичайно. Вона відбудеться у формі тренінгу «Я обираю здоров’я або ж Відповідальна поведінка».

Для цього потрібно ознайомитися із правилами тренінгової групи:
1.Правило піднятої руки.
2.Цінуйте час.
3. Говоріть по суті.
4. Говоріть по черзі.
5. Будьте активними.
6. Говоріть тільки від свого імені.
7. Будьте позитивними.
8. Право ведучого.
І. ВПРАВА
Знайомство з учасниками тренінгу.
Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і рису характеру, яка йому притаманна.

ВЕДУЧИЙ підбиває підсумки всього, що сказали учасники.

ІІ. ВПРАВА
Острів мрій

Уявіть собі, що на цьому занятті можуть здійснитися усі ваші мрії. Ви можете відбути на острів своєї мрії. Подумайте на який саме острів ви хотіли б податись. Обгрунтуйте свою
думку.(на дошці вивішено острови з назвами „Родина, Багатство, Слава, Любов, Здоровя, Дружба”.Кожен учасник по черзі записує своє ім”я на вибраному острові, пояснюючи свій вибір. Більшість з вас обрали мрію «Здоров’я», тому що на даний час ви є здоровими, але від стану здоров’я залежить, чи зумієте ви здійснити свої мрії.

ІІІ. Вправа «Анатомія людини»
Учасники діляться на групи по 5-8 осіб. ( три капітани, беруть по одному учню, ті далі по одному і т.д) Психолог показує малюнок органів людини, кожна група повинна заповнити таблицю. Час виконання – 15 хв.

Назва органа
Шкодять органу, і він хворіє
Корисні для органу і допомагають бути здоровими







IV. Вправа «Скріпка»
Психолог дає кожному учню по одній скріпці, пропонуючи її розігнути і скласти якусь іншу фігурку. Потім психолог просить учнів скласти скріпку у початкову форму. Звичайно, зробити це нікому не вдається.
Психолог: отож, уявімо, що наше здоровя – це скріпка. Ми робимо з ним все, що завгодно, а саме: куримо, вживаємо спиртні напої, можливо, хтось пробував і наркотичні речовини. Потім ми хочемо бути здоровими, але це вже неможливо так само, як повернути цю скріпку у початкову форму.

V. Аукціон  „Як розпорядитися своїм життям?”

Мета: навчити учасників визначати власні духовні цінності, вплив духовних цінностей на своє життя.
Хід вправи: На початку тренер пояснює правила, за якими буде відбуватися рольова гра під назвою „Як розпорядитися своїм життям?”, і наголошує, що вона допоможе кожному з учасників  знайти відповідь на це запитання.

На початку гри прошу кожного написати своє ім’я на 10 папірцях, які вам було роздано
, - це ваші купони.  Кожен  купон  репрезентує якусь частку  вашого потенціалу:  енергію, інтереси, час, можливості, ідентичність тощо.
Через хвилину перед кожним постане вибір „витратити” чи „заощадити” свої
купони. На продаж будуть виставлені  різноманітні „товари” по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що, коли закінчаться  купони, вже нічого не можна буде купити.

Примітка: Усі покупки можна робити лише тоді, коли „товари” пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж вже виставлено наступну пару.
Потім тренер дає час для того, щоб кожен учасник написав своє ім’я на 10 папірцях, а після пропонує першу пару на продаж. Після цього він збирає у тих, хто бажає зробити  покупку. Видає кожному покупцю картку, що засвідчує його покупку.

Тренер зачитує першу пару „товарів”:
І.              
А. Чудова квартира або будинок (1 купон)
Б. Новий автомобіль на вибір ( 1 купон)

ІІ.   
 А. Повністю оплачена поїздка на канікули  терміном 1 місяць  у будь-яку країну світу разом з другом (2 купони).
 Б
. Повна гарантія того, що людина, з якою тобі хотілося б одружитися прямо сьогодні, обов’язково одружиться з тобою у недалекому майбутньому (2 купони).

ІІІ.   
А. Стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на 2 роки.
 (1купон).
Б.Мати одного справжнього друга (2 купони).

IV.  
А: Закінчити престижний університет (2 купони)
Б: Заснувати прибуткову компанію (2 купони).

V.
А: Мати здорову сім’ю (3 купони).
Б: Здобути всесвітню славу (3 купони).

Після того, як усі учасники зробили свій вибір з цієї пари, оголосіть, що тим, хто вибрали щасливу сім’ю, повертають два
купони як винагорода.

 
.  
А: Можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 купон).
Б: Відчуття задоволення протягом усього життя (2 купони).

VIІ.
      
А: П’ять років безмежної фізичної насолоди (2 купон). + 1 купон
Б: Любов та повага тих людей, що для тебе є найдорожчими (2 купони ).

Ті, хто вибрали п’ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець (якщо він залишився), оскільки за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку.

VIIІ.   
А: Чиста совість (2 купони ).
Б:Здатність досягти успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш. (2 купони).

IX.   
А: Створити диво для того, кого любиш. (2 купони).
Б:  Можливість прожити заново (або повторити) одну подію з власного минулого життя (2 купони )

X.   
Варіант А: Сім додаткових років життя (3 купони).
Варіант Б:
  Безболісна смерть, коли настане час (3 купони ).

Більше не дозволяється робити покупки, т
і купони, що не були використані, вважаються знеціненими.

Запитання для обговорення:

- Яка покупка подобається вам понад усе? Чому?
- Чи шкодуєте, що зробили якусь покупку? Чому?
- Чи хотілося б вам змінити правила гри? Чому?
- Чому ви навчилися, виконуючи цю вправу?

Наші духовні цінності впливають на те, як ми витрачаємо власний час та ресурси.
Правила гри можна змінити, але життя - це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості залишаться відкритими для тебе через тиждень або рік. Тобі завжди бракуватиме часу, варіантів вибору грошей, можливостей тощо. Ти повинен будеш платити за кожен свій вибір у житті – і часто ця плата буде перевищувати твої сподівання. 


 Прикінцеве слово „Все залежить від тебе”.
Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками...

Аж ось пройшов усією країною  розголос, що неподалік від кордону з’явився чернець, розумніший за усіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: „Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його...”

 І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов маленький невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь–яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: „ВСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!”

Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватись про своє здоров’я і чи буде ваше майбутнє щасливим  і безтурботним.

























АНКЕТА З ВИВЧЕННЯ РІВНЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
У ПИТАННЯХ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
(Відповіді підкреслити)

1.Вік  _______________, стать (жін., чол.)
               
2.Як ви вважаєте, чи потрібні людині знання про здоровий спосіб життя?
Так;
Ні;
Не замислювався.

3. Які , на Ваш погляд, складові здорового способу життя?
Загартування організму;
Правильне повноцінне харчування;
Режим дня;
Дотримання правил особистої гігієни;
Заняття фізкультурою і спортом;
Відсутність шкідливих звичок;
Чисте повітря.

4.Чи робите ви ранкову зарядку?
Так;
Ні;
Не щодня.

5. Чи займаєтеся Ви спортом?
Види спорту _________________________;
Ні;
Немає коштів для оплати;
Не дозволяє здоров’я.

6. Чи курите Ви?
Не курю;
1 – 2 цигарки на день;
Більше 5-ти цигарок на день.

7. Хто із Вашої родини палить?
Ніхто;
Батько;
Брат;
Мати;
Сестра.

8. Чи пробували Ви спиртні напої?
Ні;
 Пробував 1 -2 рази;
Періодично вживаю.
9. Хто дав Вам перший раз спробувати спиртні напої?
Друзі;
Батьки;
Знайомі;
Сам спробував.

10.Ваше ставлення до наркотиків?
Не пробував;
Пробував 1 -2 рази;
Періодично вживаю.

11. Хто дав Вам перший раз спробувати наркотики?
Незнайомі;
Друзі;
Батьки;
Родичі.

12.Чи знаєте Ви, що шкідливі звички згубно впливають на здоров’я?
Так;
Ні;
Не замислювався.

13. Чи хотіли б Ви позбутися шкідливих звичок?
Так;
Ні;
Не замислювався.

14. Від кого Ви хотіли б дізнатися якомога більше про здоровий спосіб життя?
Від медпрацівників;
Від батьків;
Від учителів;
З радіо і телебачення;
З літератури.

15. Чи хотіли б Ви у майбутньому вести здоровий спосіб життя?
Так;
Ні.



Немає коментарів:

Дописати коментар