21 квітня 2016

Про викладання основ здоров’я у 2015-2016 н.р.

Про викладання основ здоров’я у 2015-2016 н.р.
Нормативно – правові документи
Конвенция ООН о правах ребенка
Закон України "Про освіту" від 23.05.1991 № 1060-X
Загальнодержавна програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки затверджена Законом України від від 19 лютого 2009 року № 1026-VI
Наказ МОН України "Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти" №371 від 05.05.2008
Розпорядження Кабінету міністрів «Про схвалення Концепції Загальнодержавної цільової соціальної програми «Здорова нація» на 2009-2013 роки» від 21 травня 2008 р. N 731-р.
Державна програма «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006 р. №1849
Примірне Положення про навчальний кабінет основ здоров’я загальноосвітніх навчальних закладів затверджене Наказом МОН України від 09.12. 2009 р. №1114


Програмне забезпечення:
5-7 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів .Основи здоров’я. 5-9 класи.-К. Видавничий дім : «Освіта »,23013
 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 8-9 класи. - К. : Ірпінь: Перун, 2005.

Навчально методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах , зазначено у Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників,розміщенних на офіційному веб-сайті Міністерства. Дозволяється використовувати підручники з відповідним грифом Міністерства , що видані в попередні роки, враховуючи при цьому зміни в програмах.

ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ учнів має відбуватися постійно, на усіх етапах розвитку здоров’язбережувальних компетенцій. Об’єктом оцінювання навчальних досягнень учнів з основ здоров’я є знання, вміння та навички, емоційно-ціннісне ставлення до навколишньої дійсності, правила поведінки учнів в життєвих ситуаціях.
Позитивно оцінюється кожний крок учня, спрямований на:
1) підвищення рівня знань про здоров’я і безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб життя, уміння використовувати здобуті знання для зміцнення здоров’я;
2) набуття навичок, що сприяють розвитку та взаємозв’язку усіх складових здоров’я (фізичній, соціальній, психічній та духовній ); 
3) позитивне ставлення до здорового способу життя.
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною шкалою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти:
5-7 клас­– наказ МОН України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»;
8-9 клас – наказ МОНМС України від 30.08.2011 № 996 «Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану».
Критерії визначають загальні підходи до визначення рівня навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти та встановлюють відповідність між вимогами до знань, умінь і навичок учнів та показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень.
Практична складова програми
Новою програмою (за Державним стандартом 2011 року) замість практичних робіт передбачені практичні вправи. Практичні роботи (вправи) є обов’язковими для виконання всіма учнями, присутніми на момент виконання роботи (вправи) на уроці. Практичні вправи у 5 та 6 класі, які позначені у програмі предмету значком «*», виконуються учнями не лише в класі, а й вдома разом з батьками. Прийоми виконання практичних вправ та оформлення їх результатів визначаються учителем з урахуванням вимог програми, вікових особливостей та рівня сформованості навчальних умінь в учнів 5 та 7 класу.
Виконання практичної роботи учнями 8-9 класів самостійно вдома не допускається. Оформлення практичних робіт (тема, мета, обладнання тощо) здійснюється відповідно до загальноприйнятих вимог. Після виконання практичної роботи (вправи) в учнівських зошитах повинен бути зафіксований певний алгоритм дій та зроблені відповідні висновки.
Оцінювання практичних робіт (вправ).Практичні роботи (вправи) оцінюються в усіх учнів класу, або вибірково. Під час оцінювання практичної роботи (вправи) учитель повинен оцінити навчальну діяльність учнів не лише за кінцевим результатом, а й за процесом його досягнення, зважити на самостійність учнів у виконанні роботи (вправи) та формулюванні висновків з урахуванням вікових особливостей учнів.
Оформлення записів про оцінювання практичних робіт у 8-9 класах.
    Якщо практична робота проводилась весь урок, то оцінити доцільно всіх учнів класу; оцінки виставляються у колонку під датою.
    Якщо практична робота є частиною уроку, але оцінюється у всіх учнів, то для виставлення оцінок до класного журналу відводиться окрема колонка із записом, наприклад, «Практична робота 3» після дати уроку.
    При вибірковому оцінюванні оцінки виставляються під датою уроку, як і оцінки за інші види діяльності на уроці.
Оформлення записів про оцінювання практичних вправ у 5-7 класах.
У класному журналі тему практичної вправи записують, якщо вона на уроці одна (назву можна скоротити). Якщо їх було кілька, то у змісті уроку, коли вони проводяться, робити запис: виконання практичних вправ. 
    За вибіркового оцінювання вправ оцінки виставляються під датою уроку, як і оцінки за інші види діяльності на уроці.
    Якщо оцінюється робота всіх учнів, то для виставлення оцінок до класного журналу відводиться окрема колонка із записом «Практична» після дати уроку.
Не зважаючи на те, що оцінювання практичних робіт (вправ) може бути вибірковим, учителеві необхідно контролювати їх виконання кожним учнем.
Відпрацювання пропущених практичних робіт вважається недоцільним.
Тематичне оцінювання здійснюється на підставі результатів опанування учнями матеріалу розділів відповідно до вимог навчальної програми. Тематична оцінка виставляється з урахуванням поточних оцінок за різні види навчальних робіт, у тому числі практичні роботи (вправи). З огляду на це, у кожного учня має бути оцінка за виконання, як мінімум, однієї з практичних робіт (вправ), передбачених програмою у змісті певної теми.
З метою об’єктивного семестрового оцінювання, яке здійснюється на підставі тематичного оцінювання, доцільно використовувати різні форми для проведення перевірки навчальних досягнень з різних тем: усне опитування, виконання самостійних робіт, тестування (письмове, усне, комп’ютерне), тематична контрольна робота. Для запобігання перевантаженню учнів тематичну контрольну роботу в кінці семестру не проводити.
У 5- 7 класх контрольні роботи не є обов’язковими.
Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня з предмета протягом семестру. Семестрова оцінка може підлягати коригуванню.
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка коригуванню не підлягає.
Екскурсії:
Екскурсія може проводитися після вивчення конкретної теми або в кінці навчального року під час навчальної практики. Результати екскурсії оформляються у робочих зошитах учнів. Екскурсія, передбачена змістом навчальної програми, залежно від часу її проведення, обліковується на відповідній сторінці навчального предмету у журналі обліку навчальних занять або на сторінці обліку проведення навчальних екскурсій та практики. Оцінюються на розсуд учителя. При цьому оцінки за навчальні екскурсії виставляються у журналі на сторінці предмету окремою колонкою враховуються при виставленні тематичних та семестрових оцінок з основ здоровۥя.

При організації та проведенні екскурсій з основ здоров’я необхідно дотримуватися вимог Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах, затвердженого наказом МОН України від 01.08.2001 № 563 (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 20.11.2006 р. № 782), Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України (наказ МОН України від 18.04.2006 № 304), Правил проведення туристських подорожей з учнівською та студентською молоддю, затверджених наказом МОН України від 24.03.2006 № 237.

Немає коментарів:

Дописати коментар